انواع لینک ها(هم خوب هم بد!)

در این مقاله میخواهیم با انواع لینک ها آشنا شویم، همانطور که در پست مربوط به لینک سازی اشاره کردیم، کیفیت از هر زمان دیگری اهمیت بیشتری دارد، زیرا گوگل شروع به مجازات کردن وب سایت هایی که لینک های کم کیفیت یا اسپم ایجاد می کنند ، کرده است.

اگر از پست لینک سازی بازدید نکردید بر روی لینک زیر کلیک کنید:

لینک سازی چیست و چرا اهمیت دارد؟

در گذشته، SEO یا سئو می توانست به صورت مخاطره آمیزی مرزبندی شود.انجام تکنیک هایی مانند ارسال مقاله به لیست دایرکتوری ها را فقط برای سئوکاران حرفه ای توصیه میکنیم ، زیرا آنها به خوبی با این کار آشنا هستند و اگر به صورت صحیح این کار را انجام دهند مشکلی پیش نمی آید.

با این حال ، با معرفی به روزرسانی های پنگوئن از گوگل این موارد تغییر کرده است، چرا که وب سایت هایی را که از طریق این روش ها به دنبال ساخت لینک های کم کیفیت هستند به شدت آزار می دهد.

در این مطلب، ما به انواع پیوندهایی که برای ساختار لینک شما مناسب است چه خوب چه بد، می پردازیم.

پیوندهای مقاله ای “طبیعی”

این نوع لینک، برای سئو مقدس است! در اصل، این لینک ها پیوندهایی هستند که به صورت ویرایش شده توسط وبلاگنویسان ارائه میشود. این لینک ها بسیار کارآمد تر از لینک های درخواستی هستند که شما نیاز به درخواست به صاحبان وبسایت ها دارید تا به شما پیوند دهند. با این وجود ، شما باید یک دلیل خوب برای این کار به آن ها بدهید ، و باید از روش های وادار کردن وبلاگ نویسان به اینکار آگاهی یابید

یک مثال از یک دلیل خوب ممکن است مقالات عالی ای باشد که شما ایجاد کرده اید و پس از آن بر روی چند وبلاگ نویس تاثیر گذاشته اید، و از طریق این فرآیند به طور طبیعی وبلاگ نویسان بیشتری را جذب کرده اید این کار دشوار است و می تواند زمان ببرد، این یکی از دلایلیست که این نوع پیوندها بسیار با ارزش هستند.آن ها پیوندهایی هستند که گوگل غالباً به عنوان نمونه های عالی از آن نام میبرد.

لینک سازی از راه دور “دور از دسترس”

احتمالا یکی از متداول ترین روش های لینک سازی است که شما به عنوان یک سئوکار انجام میدهید،مخصوصا اگر تازه کارید یا هنوز تجارت کوچکی دارید.

این نوع لینک سازی بدین صورت است که شما با تماس به صاحبان وبسایت ها به آن ها درخواست میدهید تا لینک شما را در وبسایتشان قرار دهند،چگونه؟شما باید به آنها دلیلی درست و موفقیت آمیز بدهید تا به شما پیوند دهند، همچنین باید بیشتر با صاحبان وبسایت های مرتبط تماس بگیرید.

اگر در حال تماس با افرادی هستید که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند، در این صورت احتمالا با درخواست شما سردرگم شوند و شانس موفقیتتان پایین میرود

پیوند های خودساخته و غیر ویراستاری

این نوع لینک ها که پیوند های کلاه سیاه نامیده میشوند این روز ها کمتر مورد توجه هستند،چرا که گوگل با ارائه الگوریتم پنگوئن تا جای ممکن شروع به کم ارزش کردن این نوع لینک ها کرده و حتی ممکن است وبسایت هایی را که از این لینک ها استفاده میکنند مشمول مجازات خود کند!

به دلیل غیر اصولی بودن این لینک ها، آنها ذاتاً ارزش کمتری نسبت به سایر انواع پیوندها دارند. در گذشته ،استفاده از این لینک ها برای برخی از سئو کار ها که در وب سایت های خاصی کار می کردند مفید بود، اما اکنون باید در اجرای آنها از بسیار محتاط باشید.

چند نمونه از این لینک ها:

  • لینک در قسمت نظرات سایر وبلاگ ها
  • اطلاعیه های مطبوعاتی با تگ a
  • دارکتوری مقالات
  • امضای نویسنده مهمان
  • تبلیغات
  • جاسازی لینک در ابزارک ها
  • جاسازی در اینفوگرافیک
  • صفحات پروفایل کاربر
  • امضای کاربران انجمن
  • دایرکتوری های دیگر

انواع پیوندهایی که شما برای پیگیری با استراتژی خود انتخاب می کنید به موضوع و ساختار وبسایت شما بستگی دارد، اما به طور کلی ، باید از پیوندهایی که به به صورت غیر مقاله ای یا غیر ویراستاری داده میشود، خودداری کنید. درعوض، شما باید از تاکتیکهایی استفاده کنید که پیوندهای مقاله ای به شما می دهد ،تا به ارزش وبسایت و تجارت شما افزوده شود.

برچسب ها : ، ، ، ،

1398-11-04

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *