لینک سازی چیست و چرا اهمیت دارد؟

ممکن است شما با لینک سازی یا Link Building آشنا باشید و یا این کار را انجام دهید ، در هر صورت مطمئن هستیم که در این مقاله راهنما چیز مفیدی خواهید یافت. منظره سئو و ایجاد لینک همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساختن لینک های با کیفیت بالا از همیشه بیشتر است ، اگر می خواهید به صورت آنلاین به رقابت بپردازید و پیشرفت کنید ، نیاز به درک و اجرای کمپین های با کیفیت دارید و این موضوع بسیار مهم است و به زودی تغییر نخواهد کرد.

این راهنما به گونه ای طراحی شده است که شما را به سرعت و در جهت صحیح جلو ببرد و چیزهای زیادی برای استفاده وجود دارد ، اما ما همه چیز را در این مقاله به قسمت هایی با قابلیت هضم آسان شکسته ایم و نمونه های زیادی را برای شما قرار داده ایم. امیدواریم که از این راهنمای مبتدی یا پایه برای ایجاد لینک استفاده کنید!

مقاله پیشنهادی:سئو یا SEO چیست؟

لینک سازی به چه معناست؟

لینک سازی فرایندی است برای دستیابی به لینک های ارتباطی از وب سایت های دیگر به وبسایت شما. لینک راهی است برای کاربران برای حرکت بین صفحات اینترنت.،همچنین موتورهای جستجو از پیوندها برای خزیدن در صفحات وب استفاده می کنند. آنها پیوندها بین صفحات جداگانه در وب سایت شما و پیوندها را بین کل وب سایت ها را خزش می کنند. تکنیک های بسیاری برای ایجاد لینک وجود دارد

متخصصان سئوSEO اذعان دارند که ایجاد لینک یکی از سخت ترین قسمت های کار آنها است. بسیاری از متخصصان SEO بیشتر وقت خود را صرف تلاش برای انجام این کار می کنند. به همین دلیل ، اگر بتوانید بر هنر ساختن پیوندهای باکیفیت تسلط داشته باشید ، واقعاً میتوانید یک سر و گردن از بقیه سئو کار ها جلوتر باشید

چرا ایجاد لینک برای سئو مهم است؟

ساختار یک لینک

ساختار لینک


برای درک اهمیت ایجاد لینک ، مهم است که ابتدا اصول اولیه چگونگی ایجاد یک لینک ، نحوه مشاهده پیوند ها یا لینک ها توسط موتورهای جستجو و آنچه را که میتوان از آن تفسیر کرد، درک کنیم.

  1. شروع تگ پیوند: با یک تگ anchor (از این رو “a”) نامگذاری می شود ، این برچسب یا تگ پیوند را باز می كند و به موتورهای جستجو می گوید كه پیوندی دنبال می شود.
  2. محل ارجاع لینک: “href” مخفف “مراجعه به لینک” است و متن داخل علامت های نقل قول،URL یا آدرس پیوند را نشان می دهد که لینک به آن اشاره می کند که حتما لازم نیست که یک صفحه وب باشد. می تواند آدرس یک تصویر یا یک پرونده برای بارگیری باشد. گاهی اوقات ، چیزی غیر از URL را مشاهده می کنید ، که با یک علامت # شروع می شود. این پیوندهای داخلی هستند که شما را به بخش دیگری از صفحه ای که در آن قرار دارید ، می برند
  3. متن قابل مشاهده / لنگر لینک: این همان متنی است که کاربران در صفحه مشاهده می کنند ، و در صورت تمایل به باز کردن لینک ، بر روی آن کلیک میکنند. این متن معمولاً به شکلی قالب بندی می شود تا بتواند از متنی که آن را احاطه کرده است ، غالباً با رنگ آبی و یا زیرنظر استفاده شود و به کاربران علامت دهد که این یک لینک قابل کلیک است.
  4. بسته شدن برچسب پیوند: این نشانگر پایان برچسب پیوند به موتورهای جستجو است. که با تگ بسته ی a پایان می یابد

پیوندها برای موتورهای جستجو به چه معنا هستند؟

موتور های جستجوگر به دو روش اصلی از پیوندها استفاده می کنند:

  1. برای کشف یا پیدا کردن صفحات جدید وب
  2. برای تعیین اینکه چگونه یک صفحه را باید در نتایج جستجوی خود رتبه بندی کند ، از لینک ها کمک میگیرند

هنگامی که موتورهای جستجو صفحات وب را یافتند ، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج کرده و آن را به فهرستهای خود اضافه کنند. به این ترتیب ، آنها می توانند تصمیم بگیرند که آیا یک صفحه از کیفیت کافی برخوردار است تا برای کلمات کلیدی مربوطه رتبه بندی شود (گوگل یک ویدیوی کوتاه برای توضیح این فرآیند ایجاد کرده است).

هنگامی که آنها تصمیم می گیرند که این امر را انجام دهند ، موتورهای جستجو فقط به محتوای صفحه نگاه نمی کنند. آنها همچنین تعداد پیوندهایی را که از وب سایتهای خارجی به آن صفحه نشان می دهد و کیفیت آن وب سایت های خارجی را نمشاهده می کنند و سپس بررسی می کنند. به طور کلی ، هرچه وب سایتهای باکیفیت تر به شما پیوند دهند ، احتمال بیشتری دارد که در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید.

پیوندها به عنوان یک عامل رتبه بندی همان چیزی هستند که به گوگل اجازه داده است تا در اواخر دهه 1990 بر بازار موتور های جستجو مسلط شود. یکی از بنیانگذاران گوگل ، لری پیج ، PageRank را اختراع کرد ، که گوگل از آن برای اندازه گیری کیفیت یک صفحه مبتنی بر بخشی از تعداد پیوندهای اشاره شده به آن استفاده کرد. سپس این متریک به عنوان بخشی از الگوریتم رتبه بندی کلی مورد استفاده قرار گرفت و به یک سیگنال قوی تبدیل شد زیرا این روش بسیار مناسبی برای تعیین کیفیت یک صفحه وب بود.

این ایده بسیار مؤثر بود ، زیرا مبتنی بر این بود كه می توان پیوند ها را به عنوان رأی اعتماد در مورد یك صفحه مشاهده كرد ، یعنی اگر شایسته آن نبود ، به پیوندها نمی رسید. این تئوری این است که وقتی شخصی به وب سایت دیگری پیوند می زند ، آنها به طور مؤثر می گویند که این منبع خوبی است. در غیر این صورت ، آنها به آن پیوند نخواهند داد ، به همان روشی که شما هیچگاه دوست خود را به یک رستوران بد نمیفرستید.

با این حال ، سئوکار ها خیلی زود کشف کردند که چگونه پیج رنک و نتایج جستجوی کلمات کلیدی انتخاب شده را دستکاری کنند سپس Google به طور جدی سعی در یافتن راه هایی برای کشف وب سایت هایی که نتایج جستجو را دستکاری می کنند ، شروع کرد و به روزرسانی های منظم را دائما انجام میدهد که به طور خاص با هدف فیلتر کردن وب سایت هایی که شایسته رتبه نیستند ، انجام می شود.

این امر همچنین باعث شده است كه گوگل تعدادی از روشهای ایجاد پیوند را كه قبلاً خوب تلقی می شد ، کمتر اهمیت دهد ، به عنوان مثال ارسال وب سایت به دایرکتوری های وب و گرفتن پیوند! این تکنیکی بود که گوگل در واقع در یک مقطع توصیه می کرد ، اما توسط برخی سئوکار ها بیش از حد استفاده شد ، بنابراین گوگل از ارزش دادن به این پیوند ها منصرف شد

اخیراً ، Google رتبه بندی وب سایتهایی را که سعی در استفاده بیش از حد از این تکنیکها – که اغلب به عنوان بهینه سازی بیش از حد خوانده می شود – در ساختار پیوند خود داشتند، تحت تاثیر قرار داده. به روزرسانی های منظم للگوریتم پنگوئن Google یکی از این نمونه ها است. دانستن اینکه کدام روش های ساختاری برای جلوگیری و ماندن در دستورالعمل های Google پیوند دارند ، موضوعی مهم است که بعدا در این راهنما راجب آن بحث خواهیم کرد.

ما الگوریتم کاملی را که Google برای تعیین نتایج جستجوی خود استفاده می کند ، نمی دانیم – این “دستور مخفی!” این شرکت است. با وجود این واقعیت ، اجماع عمومی در بین جامعه سئو (طبق بررسی عوامل رتبه بندی جستجو در سال 2020) این است که پیوندها هنوز هم نقش بزرگی در آن الگوریتم بازی می کنند.

چگونه لینک سازی می تواند به نفع تجارت من باشد؟

همانطور که بحث کردیم ، پیوندها سیگنال بسیار مهمی هستند که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه بندی از آن استفاده می کنند. بنابراین ، ما می دانیم که افزایش تعداد پیوندهای با کیفیت بالا که به وب سایت شما داده میشود، می تواند شانس شما را برای رتبه بهتر در نتایج جستجوگر ها افزایش دهد.

با این حال ، مزایای دیگری برای پیوند ساختاری وجود دارد ، که ممکن است کمتر آشکار باشد اما هنوز هم قابل توجه است.

ایجاد روابط

ایجاد لینک اغلب می تواند در ارتباط با سایر وب سایت ها و وبلاگ های مربوطه در صنعت شما باشد. این دسترسی به طور مکرر مربوط به تبلیغ چیزی است که شما فقط ایجاد کرده اید ، مانند یک قطعه محتوا یا اینفوگرافیک. هدف مشترک دستیابی به ارتباط ، دستیابی به پیوند است ، اما چیزهای بیشتری در این زمینه وجود دارد:

دسترسی به خارج از کشور می تواند به شما در ایجاد روابط طولانی مدت با عولمل تأثیرگذار اصلی در صنعت شما کمک کند ، و این روابط می تواند به معنای این باشد که تجارت شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد و همچنین بسیار مورد اعتماد! این به خودی خود ارزشمند است ، حتی اگر ایجاد پیوند را برای لحظه ای فراموش کنیم ، زیرا ما در حال ایجاد مبدلین واقعی و طرفداران اصلی تجارت خود هستیم!

ارسال ترافیک ارجاع

ما در مورد تأثیر پیوندها در رتبه بندی شما صحبت کرده ایم ، اما در مورد تأثیر پیوندها در ترافیک ارجاعی چه؟ یک پیوند خوب از یک وب سایت پر بازدید می تواند منجر به افزایش ترافیک نیز شود. اگر آن وب سایت نیز مربوط به وبسایت شما باشد احتمال دارد که بازدید مرتبط باشد ، ممکن است منجر به افزایش فروش شما شود. باز هم ، در این شرایط ارزش یک لینک فقط به سئو مربوط نمی شود بلکه مربوط به مشتریان است

برندسازی

ایجاد پیوند خوب می تواند به ساخت برند شما کمک کند و شما را به عنوان یک مقام در رده خود معرفی کند. برخی از تکنیک هایی که در ساخت لینک وجود دارد ، مانند ایجاد محتوا ، که می تواند تخصص شما به مردم و افراد نشان دهد و این می تواند در ساختن برند شما گامی مهم باشد. به عنوان مثال ، اگر شما یک قطعه محتوا را بر اساس داده ها و اطلاعات مربوط به صنعت خود ایجاد کرده و آن را منتشر کنید

شانس این را دارید که در صنعت خود به خوبی شناخته شوید. هنگامی که اطلاعات را به دست می آورید و سعی می کنید به محتوای آن پیوند برقرار کنید ، تخصص خود را نشان می دهید و از افراد دیگر در صنعت خود می خواهید تا به گسترش این کلمه یعنی نام برند شما کمک کنند

یک نکته مهم در مورد ایجاد لینک در مقابل دریافت پیوند
یا اهمیت داشتن صفحات وب که ارزش لینک دادن دارند

برای ساختن پیوندها ، به چیزی با ارزش برای ایجاد پیوندها نیاز دارید. اغلب این صفحه اصلی وب سایت شما است. هرچند اغلب ، پیوندهایی با منابع تخصصی مانند پست وبلاگ ، ابزار ، مطالعه تحقیقاتی یا گرافیکی ایجاد می کنید. بعضی اوقات این دارایی ها مدتها قبل از شروع کار پیوند ساختن لینک شما وجود دارند. بارهای دیگر ، شما با هدف ایجاد پیوندها ، این منابع را بطور خاص ایجاد می کنید.

این مفاهیم ارتباط کسب لینک و “شایستگی کسب رتبه” را معرفی می کند. همه کمپین های ساخت لینک باید با صفحات وبی انجام شود که ارزش پیوند دادن دارند . ساختن پیوندها به صفحات وب با ارزش پایین بسیار دشوار است ، اما هنگامی که شما با چیزی که واقعاً ارزشمند است را شروع می کنید و افراد آن را مفید یا ارزشمند می دانند ، ایجاد لینک بسیار آسان تر است

برچسب ها : ، ، ، ، ،

1398-11-03

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *